Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Good LeToun 2008-07-31 6:41

Capture is good but I don't like the PP at all...

sorry

Old 10-22-2008, 04:09 PM
Valeski's Avatar
Valeski Valeski is offline
TE Junior Member

Default To LeToun: Thanx

Hi Le Toun,

don't be sorry!! The purpose of TE is to exchange feelings, ideas, comments. I often put on the site pictures that I don't like so much or that I have some doubt about it. This is a HDR simulation (only one picture). I personally like the effect. I'm interesting to know what do you find disturbing or ugly on it.
Thanx for your comment and have a nice day!!

Ciao
Vale
Reply With Quote
Old 10-22-2008, 05:50 PM
LeToun's Avatar
LeToun LeToun is offline
TE Newbie

Default Re: To LeToun: Thanx

Hey vale !

I don't like HDR simulation effect because it gives a so artificial picture. Especially here with the 7 lines cuting the sky in bands. A sky has to be smouth, coherent. Here, each band is different... lighter, darker, more contrast or less. The effect makes my eyes focus on this 7 lines that might be erased to accentuate interest on sky and truck..

I definitely don't like that effect that just give spectacular artificial light that don't bring any sense, any interesting "upgrade" to any picture...

That's my poitn of view, of course ! ;)

bye

Francois
Reply With Quote
Old 11-04-2008, 08:11 AM
Valeski's Avatar
Valeski Valeski is offline
TE Junior Member

Salut François,

je crois qu'on puisse communiquer en français...

Merci pour ton commentaire.
Ta reflexion est aussi la mienne, voilà pourquoi j'ai posté des images traitée via HDR pour échanger des points de vue. Par contre, j'ai expressement voulu laisser l'effet visible, exagéré.
En principe je n'aime pas trop les outils de post-production, de traitement photo. J'aime la "vielle manière", la chambre noire et donc me limiter à ce que je faisais auparavant. Je pense par contre que si on doit utiliser un effet, vaut mieux qu'il soit présent, qu'on l'exploite pour évidemment créer qqc de différent et non-pas pour ré-ajuster qqc.
Dans le cas présent, le but était simplement d'ajouter du dramatisme à la photo.

Salut

Vale
Reply With Quote
Old 11-05-2008, 04:38 PM
LeToun's Avatar
LeToun LeToun is offline
TE Newbie

salut !

en fait, c'est marrant, on est totalement d'accord concernant la photo brute de brute. Telle qu'elle a été prise. mais par contre, je ne suis pas d'accord avec le reste ! pour moi, l'ajout d'un effet est réussi à partir du moment où il relève la photo sans être visible. A mon avis, on regarde une photo, pas un effet... c'est l'effet qui est au service de la photo, pas l'inverse !

enfin, question de point de vue !! ;)

passe une bonne soirée

François
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules